Medarbejderne
Engagerede ansatte i alle dele af skolen og i alle funktioner er omdrejningspunktet for skolens aktiviteter og for at skabe den spændende og vedkommende skole, hvor faglighed og sociale aktiviteter går hånd i hånd. Anerkendelse og gensidig respekt for den enkelte medarbejder og for hinanden på tværs af faggrupper og funktioner er en afgørende værdi for os på BG, og for at vi kan møde elever, forældre, samarbejdspartnere og kolleger i vores absolut bedste udgave.
Målsætninger:
BG opleves som en attraktiv, fleksibel og anerkendende arbejdsplads for alle medarbejdere.
Der er gode rammer for alle ansattes professionelle udvikling. Medarbejderne er fagligt og pædagogisk i front med deres fag, arbejdsopgaver og funktioner. Dette indebærer bl.a., at de ansatte også inspirerer hinanden til at fortsat faglig og personlig udvikling gennem sparring, fordybelse og efteruddannelse.
Omgangsformen på BG er præget af gensidig tillid og hjælpsomhed, og vi anerkender, at alle medarbejdere og alle funktioner på skolen er vigtige i forhold til at løse opgaven med at danne og uddanne vores elever.
Det er vigtigt, at vi har et motiverende og trygt arbejdsmiljø, der giver alle medarbejdere mulighed for at yde deres bedste til gavn for eleverne og deres læring.
På BG er vi stolte over at være en del af det fælles projekt. Vi tager ansvar for at danne og uddanne vores elever.
På BG ledes der med blik for den enkelte ansatte, og vi stræber efter at skabe den fleksibilitet i hverdagen, der giver vores medarbejdere muligheden for at være den bedste version af dem selv.
Ansatte på BG skal møde et højt serviceniveau inden for funktioner som IT, økonomi, administration og teknik.
I skoleåret 2024-25 vil vi særligt have fokus på at:
- udvikle brugen af AI i vores hverdag således, at det kan blive et værdifuldt værktøj. Dette vil blive gjort ved gradvist at efteruddanne skolens medarbejdere ved at tilbyde dem et BG ”AI kørekort”.
- understøtte alle medarbejderes faglige udvikling og sikre, at den nyeste viden forankres på relevante steder i organisationen (faggrupper, grupper på tværs mv.).
- understøtte intern efteruddannelse indenfor og på tværs af fagene.
- understøtte medarbejderinitierede aktiviteter i form af fx ”trivselsklub”, fitnessklub og lignende.
- gennemføre GRUS-samtaler med alle faggrupper.
- gennemføre MUS-samtaler med alle medarbejdere.
- gennemføre/implementere de nye regler for tidsregistrering initieret i EU-regi. I praksis forventes BG’s tidsregistreringsmodel i store træk at fortsætte som hidtil.